עבור כל אחד מאיתנו ישנם ציוני דרך משמעותיים בחיים, כאלה המסמלים משהו אישי, תאריך או שנה מסוימת שהם מיוחדים יותר מהשאר. עבור אשתי ועבורי מדובר ב-2022, שנה בה שנינו מציינים יובל שנים, מהן בדיוק מחצית שאנחנו צועדים יחדיו. בשל נקודת הציון המשמעותית והסימבולית, החלטנו שחייבים לחגוג באופן מיוחד במינו. מסע מבית פורשה טרוולס מקפל בתוכו כל מרכיב חווייתי ורומנטי שרק תוכלו לדמיין. למסע יצאנו.

ממרפסת מלון הבוטיק 7132 שבעיירה Vals שבשוויץ, מופיע נוף פסטורלי. המונח פסטורליה, מתאר באופן ספרותי אורח חיים כפרי, אידילי, רומנטי ונוסטלגי, המדגיש שלווה, חום וקרבה אל הטבע. הפרשנות השוויצרית שלו יוצרת תמונת נוף – גלויה של הרים עטויי ירוק עז, בתים כפריים עם גגות חומים, ברקע הרים גבוהים אף יותר צבועים בלבן, ורק פעמוני הפרות, פעיית הכבשים וציוץ הציפורים, יוצרים מקהלה שקוטעת דממה מוחלטת. הפסטורליה השלווה והממכרת הזו מופיעה כאנטיתזה מוחלטת לאטרף ולריגוש שמייצרים 7,500 סיבובי מנוע לדקה, לצד רעם מנוע הפורשה 992 קבריו הכתומה שלנו, שהלהיטה את חושינו רק חצי שעה קודם לכן, בכבישים המפותלים של אחד ממעברי ההרים המדהימים והדינאמיים של שוויץ.

זוגיות

בכל זוגיות בריאה ואיתנה, חשוב לצאת מדי פעם מהשגרה הלוחצת, ולעשות אתנחתות קטנות. לבלות במסעדה טובה, לתפוס סוף שבוע במלון מפנק, ולעיתים גם לצאת למקומות רומנטיים בחו"ל המאפשרים המון זמן איכות זוגי, ללא צורך במציאת פתרונות שוטפים לתעסוקת הילדים.

מסע פורשה חוצה אירופה משלב בחוכמה את כל המרכיבים האלה, ומשדרג את התבשיל הזה בכמה מרכיבים ידועים (פורשה למשל), לצד מספר מרכיבים סודיים (שירות ברמה אירופאית, שמאפשר רוגע טוטאלי ונטול דאגות) ומה שמתקבל טעים. טעים במיוחד.

החוויה הכללית המתקבלת מאפשרת ניתוק מוחלט מחיי היום יום, ויש בכך משהו ממכר, משהו שמאד קל, אולי קל מדי אפילו, להתרגל אליו. מעבר לכך, אתם עשויים לגלות אצל בן או בת הזוג במהלך המסע פנים שטרם הכרתם; לאורך 25 שנות היכרותנו, אשתי נמנעה תמיד מלבקש או לרצות לנהוג ברכב בנסיעותינו המשותפות, וכשזה קרה ברכב עם גג נפתח, תמיד הוא נותר סגור. "זה עושה לי קשרים בשיער" או "לא נמרחתי בקרם הגנה" היו לרוב התירוצים.

המפגש עם הפורשה קבריו האדמונית "שלנו" הוציא ממנה לפתע לחן חדש. את הקשרים בשיער מנעו כובעי Porsche, קרם הגנה לא בהכרח נדרש, כשבחוץ שמש מלטפת ו-20 מעלות צלזיוס, ופתאום הגברת גם ביקשה לנהוג. הרי לא כל יום נוהגים ברכב כמו פורשה 992 באוטובאן הגרמני, שבחלקיו הוא נטול הגבלות מהירות. וכך מצאתי עצמי ישוב לצידה, כשהיא נוהגת במהירויות חוקיות אמנם, רק שהשתיקה יפה להן.

פורשה

לא כל רכב מתאים למסע שכזה. מחד, נדרש הריגוש שבניהוג ברכב ספורט ממותג אקזוטי, כזה שיודע לשייף פניות ולהשחיז סוליות בכבישי הנהיגה הנכונים. מאידך, חשוב שיאפשר נהיגה רגועה ונעימה ושיהא קל להסתגלות ולנהיגה נינוחה.

יש לא מעט מותגים אקזוטיים שהנהיגה בהם תובענית מאד, דורשת רמת מיומנות גבוהה וריכוז שיא, וצליחת כ-300-350 קילומטרים יומיים בממוצע, עלולה להתגלות כמעייפת למדי. הפורשה התגלתה ככזו שיודעת להיות ד"'ר ג'קיל לנסיעה ממלכתית ורגועה, במיוחד במעבר בכפרים מצוירים תוך זחילה סביב 30-50 קמ"ש, או סתם כשבא רגע להוריד קצב וליהנות מהנוף סביב, ומיסטר הייד, כשרוצים לנצל את כבישי הנהיגה האירופאים המתפתלים, שם ה-992 מותחת זרועות ושרירים, וניתן לצאת איתה לריקוד וואלס מסעיר ומענג.

החניון בקומה מינוס 2 שבמלון Westin Grand שבמינכן, נראה כמו חנות עדשי M&M למבוגרים. 8 רכבי פורשה 992 בשלל צבעים חיכו לנו שם, ולשמחתי קבלנו אחת בכתום בוהק. המושבים התומכים, סביבת הנהג הפורשאית, מייד הכניסו אותי לאווירה חגיגית, וקשה היה להפסיק לחייך. כמה כיף לשבת בקוקפיט של פורשה.

בעולם מוטורי בו החשמל הולך ותופס את הבמה על חשבון הבנזין והסולר, כיף להניע את הפורשה, זו שתהיה שלי בחמשת הימים הקרובים, בסיבוב הכפתור משמאל להגה. מסורת הרי לא משנים, גם כשעוברים להנעה ללא מפתח. יש פה 6 צילינדרים, 385 כוחות סוס עם צמד מגדשי טורבו, מומנט בשרני של 45.8 קג"מ, תיבה רובוטית דו מצמדית PDK בעלת 8 יחסי העברה קדמיים והסאונד – הו, הסאונד! כמה כיף לשמוע את מנוע הבוקסר שמאחוריי מתעורר בקול גדול, בניגוד לדממה המלווה בכיתוב Ready, כפי שיש ברכבים חשמליים או סמי חשמליים.

הביצועים מדברים על שיגור למאה קמ"ש תוך 4.4 שניות קצרות, הדחיפה בגב בכל ליטוף דוושה אכן מוחשית מאד, כזו שכנראה תספק את הריגושים המוטוריים של הרוב המכריע של קהל היעד שלה. כדרכה של פורשה, המהירות הסופית אינה מוגבלת על ידי היצרן, וזו המוצהרת עומדת על 293 קמ"ש. באוטובאן הגרמני אמנם לא בדקתי את זה, אבל מהירויות קרובות לכך רמזו לי שהנתון כנראה אפשרי. יחד עם זאת, את הכיף האמיתי שביכולות הדינאמיות של החיה משטוטגרט תשיגו בכביש המפותל, שם הפורשה נענית, מגיבה, נותנת מידע מדויק אודות זווית הגלגלים הקדמיים (למרות הגה חשמלי), ועם אחיזת כביש מופתית, פשוט קל ומענג להטיס אותה מסיבוב לסיבוב, לחוש איך הבטחון גובר וגובר ככל שאתה לומד לרקוד איתה, ולהגביר קצב.

כמו במכוניות ספורט אחרות, וכדי להפחית ממשקל המכונית, האבזור ברכב מוגבל יחסית, במיוחד לרכב במחיר החוצה את רף 7 הספרות בשקלים בישראל. מושב הנהג, למשל, מתכוונן חשמלית רק בחלקו (זווית משענת הגב אך לא אחורה/ קדימה), נעדרות כאן חלק ממערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות (בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים למשל), אך תא הנוסעים יוקרתי, מסך המולטימדיה ומערכת השמע פשוט נהדרים (לשעות בהן מתחשק לשמוע מוזיקה שונה מזו הבוקעת מצמד האגזוזים שמאחור) ובאופן כללי, נעשה כאן שימוש בחומרים איכותיים ומשובחים למדי.

צריכת הדלק מהווה בדרך כלל שיקול משני לבעלי פורשה, מה שעלול מעט להשתנות כיום עם מחירי הדלק הנוכחיים. ה-992 מתגלה כחסכונית למדי, עם צריכה ממוצעת של מעל ל-10 ק"מ לליטר, וזה נתון מרשים, במיוחד נוכח גודל הצמיגים, במיוחד האחוריים. (רוחב 295 מ"מ). את צריכת הדלק החסכונית משיגה פורשה בין היתר בשל סיבובי מנוע נמוכים מאד במהירויות שיוט. 80 קמ"ש יתנהלו ב-1,100 סיבובים לדקה בלבד, סל"ד הקרוב לסיבובי סרק של המנוע.

מלונות וקולינריה

המלונות בהם מבקרים במסע כה יוקרתיים, שנראה זה אך טבעי לקשט את החנייה שבחזית עם שיירת רכבי הפורשה. לכל אחד מהמלונות בהם התארחנו, ישנו הסיפור שמאחוריו. האחד שייך לרשת מלונות סופר אקסקלוסיבית ברחבי העולם (Kempinski). השני בעל תואר "אחד משלושת המלונות הטובים בשוויץ" (The Chedi Andermatt). לשלישי תואר של אחד מהמלונות המובילים בעולם, עם מבנה גדול ומרשים, חדרים עצומים וכניסה עם הרכב היישר ללובי (Interalpen Tyrol). הרביעי הוא מלון שנבנה לאחר תכנון אדריכלי מרהיב, שנותן רמת פינוק שקשה להתחרות בה (7132).

לכל אחד מהמלונות הגענו שעות ספורות לפני ארוחת הערב, על מנת שנספיק ליהנות מכל מה שיש לאותו המלון להציע, בין אם מדובר בבריכות שחיה שונות, שחלקן משקיפות על נופים מרהיבים, או במתקני הספא היוקרתיים, ששמם הולך לפניהם ברחבי אירופה. כבר בלובי הכניסה לכל אחד מהמלונות, מוצע לאורחים לבחור בין כוס שמפניה, סיור ברחבי חלקי המלון השונים ובמתקני הספא, או ליווי אישי עד לקבלת החדר. הנוף הנשקף ממרפסות כל אחד מהמלונות עוצר נשימה, ומכניס לאווירת רוגע נהדרת. החדרים עצמם עצומים, מפנקים ומצוידים מאד, בהם מיטות שקשה לעזוב בבוקר וחדרי רחצה גדולים ומפוארים במיוחד.

בכל אחד מהמלונות נהנינו מהקולינריה המגוונת, בין אם מדובר במנות מצולחתות בארוחות הערב, או בארוחות הבוקר העשירות במיוחד. במרבית המלונות הקולינריה המשובחת נמצאת בידי שף בעל שם עולמי, לעיתים בכזה המעוטר בכוכבי מישלן הנחשבים.

האקס פקטור

הייחוד של מסע פורשה חוצה אירופה הוא בבניית חוויה הגדולה מסך חלקיה. אלה לא רק המכונית, המלון, המסעדה או הנוף שבדרכים. זה המשהו הנוסף הזה, האקס פקטור, שמייצר את הרוגע, השלווה, את החופשה הזוגית האמיתית. אין צורך לדאוג לכלום. "Just Drive" הבטיח הצוות. הבטיח וקיים.

תמיד יהיה מי שיכין עבורכם 2 בקבוקי מים ברכב ואת מפת הניווט מכוילת לנקודת היעד הבאה. עצירות התדלוק תתבצענה באופן מסודר מבלי שתדרשו לצאת מהרכב. לא תצטרכו לשאת או לדאוג למזוודות, והן ימתינו לכם בכל אחד מחדרי המלון לאורך המסע. תמיד יהיה מי שיתריע על מצלמת מהירות מעבר לסיבוב, וגם לספר היכן נמצאים קטעי הכבישים בהם ניתן ליהנות מעט יותר מיתרונותיה הדינאמיים של הפורשה.

וכן, המסע הזה ממשיך ללוות אותך גם לאחר שהסתיים. גם לאחר החזרה ארצה, מצאתי עצמי מהרהר לפתע מתי צריך לחכות בלובי, לפני יציאה לעוד יום מענג בדרכים. רבים יגדירו אולי את החוויה הזו כחוויה של פעם בחיים, אבל נשאר פה טעם גדול של עוד.

לכן אסכם במילים – עד הפעם הבאה.